fredag 5 mars 2010

RRRomantiska kassar

Jag skulle bara ha ett kollegieblock... Men vägen till pappersavdelningen på Åhléns går förbi tygavdelningen. Så det var väl ödet...

Som vårnyheter hade de skyltat med några fräscha tyger, bl.a. dessa tre. Köpte 1 m var på stående fot, utan att egentligen veta vad jag skulle ha dem till. Alltid kommer de till nån nytta tänkte jag!

Istället för att göra en kasse var av tygerna ville jag ha med alla tre, eftersom det var just kombinationen som jag fastnade för. Finns det nåt säkrare kort för Romantik än Rutigt - Randigt - Rosor?

Kasse 1 har olika fram- och baksida. Fodret är vitt bomullstyg. Av handtagsurklippen blev det små påsar. De stängs med en dragsko av rött satinband med några pärlor på.



Kasse 2 har samma fram- och baksida, med de olika tygerna tillsammans. Här sydde jag ihop panelerna aviga-mot-aviga, och klippte upp/fransade sömsmånen på rätsidan. Very shabby chic!


På kasse 3 tog jag med ett tyg från "lagret", vitt med ljusgröna prickar. Och det blev "pricken över i"! Lite spets spetsar till det mellan tygerna i mittpanelen.



Detta kassemönster är så roligt att sy, och man kan göra så mycket med ytorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar